Digitální marketing: Jak může reklama na internetu pomoci vašemu podnikání?

Briefing, brainstorming nebo marketing. Kdo vlastně rozumí těmto anglickým výrazům? Po přečtení tohoto článku vy! Digitální marketing zjednodušeně popisuje aktivity na internetu, které propagují podnikání nebo jiné činnosti. Jejich cílem nemusí být jen propagace značky nebo určité informace. Jde o nástroj, kterým můžeme získat objednávky pro naší společnost.

Nová doba vyžaduje i nové přístupy k podnikání a propagaci.

Patříte mezi starou školu a podnikání budujete několik let, postupně, jednoho zákazníka po druhém? To je samozřejmě správný přístup, který funguje a bude fungovat dále. Nicméně mezi zaběhnuté propagační nástroje můžete zařadit i současné možnosti na internetu. Není se čeho bát. Naopak! V současnosti můžete vybudovat úspěšnou značku rychleji než kdykoliv předtím. Svět je čím dál více propojený a podnikatelé mohou využít nových možností, jak o sobě dát vědět. 

Co vše můžeme zařadit do kategorie digitálního marketingu?

Pokud bereme marketing jako propagaci, jde o jakékoliv propagační aktivity na internetu. Možností, je dnes celá řada a my si teď některé z nich přiblížíme. Ale než se tak stane, přiblížíme si ještě jeden termín a tím je obsah. Ten totiž hraje klíčovou roli v moderní propagaci. Co je to ten obsah? Zjednodušeně jde o elektronický propagační materiál. Fotografii, video, grafiku, audio nahrávku, text nebo jejich kombinaci. Obsah je multimédium, které nám pomáhá srozumitelnou formou šířit naše sdělení nebo obchodní nabídku.

Kde můžeme obsah použít? Na každé platformě, které se dnes na internetu nabízí. Každá z nich je samozřejmě jiná a vyžaduje odlišný přístup, nicméně nástroje jsou pořád stejné. Kde tedy můžeme náš obsah prezentovat:

  •         Sociální sítě
  •         Video portály
  •         Audio streamovací služby
  •         Internetové stránky, blogy a redakční portály
  •         Vyhledávače internetových stránek a porovnávače zboží

Tvorba obsahu vždy vyžaduje určitou investici. Ne vždy však musí jít o peníze. 

Internet je skvělý nástroj. Pokud si dáme záležet na tvorbě obsahu, který vytváříme, může se dostat zdarma mezi velké množství lidí. Návštěvníci totiž velmi rádi zasdílí kvalitní obsah, který má přidanou hodnotu.

Jaké hodnoty by měl mít obsah, který vytváříme?

Propagační předměty nikdy nevytváříme jen tak. Našim hlavním cílem je vždy předat něco hodnotného. Praktické, užitečné informace, které reálně splňují základní podmínky. Jaké podmínky to jsou? Obsah by měl být zábavný, naučný nebo přinášející určitou výhodu, jakou je například sleva nebo výhodná akce. Jakmile máme takový obsah připravený, je možné jej umístit na některou platformu, kde jej mohou ostatní lidé vidět nebo slyšet. Ale to je teprve začátek!

Co je tím nejdůležitějším benefitem digitálního marketingu?

Především jde o možnost velmi konkrétně cílit na určité publikum a naše sdělení dostat před oči velkého množství lidí pomocí placené propagace. Dnes už nemusíte rozhazovat letáky na všechny strany a doufat, že náhodně najdete zákazníky. Moderní analytické nástroje, které jsou základem internetové propagace, jsou schopné přesně sledovat, o jaké věci se lidé zajímají. Následně nám dávají možnost nabídnout naše sdělení přesně vybranému publiku, u kterého máme možnost uspět s naší nabídkou. 

Tímto posledním krokem se naprosto mění svět současné reklamy. Každou propagační aktivitu je možné vyhodnotit do poslední koruny a díky tomu si určit, jakým směrem můžeme naše propagační aktivity vyvíjet. Zároveň nemusíme utrácet tolik peněz, abychom získali nové zákazníky. Zároveň je většina aktivit propojena, takže můžeme získat komplexní analytická data, které pomohou získat informace o našich zákaznících. Díky tomu můžeme vyvíjet lepší služby a lépe pochopit naše cílové publikum.

 Co si myslíte o digitálním marketingu vy? Je to budoucnost podnikání? Dejte nám vědět v komentáři.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *