banner

"Nevkusné jako fialové sako." Mercedes na brněnské kašně kritizuje radní i architekt

Někteří radní městské části Brno-střed nesouhlasí s formou reklamy na kluzišti na Moravském náměstí. Na fontáně, která má být alegorií Umírněnosti, stojí zaparkované auto. Pro příští sezonu by se to ale mělo změnit. Rada městské části Brno-střed má na stole ke schválení takzvaný Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven.

Petr Hrůša navrhoval pro Brno řadu staveb, mimo jiné i koncepci Moravského náměstí a samotnou kašnu Umírněnosti. O tom, že jeho dílo bude za podstavec reklamnímu autu, nevěděl. „Na to se nic říct už ani nedá. Kašna byla koncipovaná za nemalé peníze na celoroční provoz, byla i symbolem po úmrtí Václava Havla, že tu kašnu lidi sami od sebe obložili svíčkami,“ řekl architekt Petr Hrůša.

Reklamní prostor na kluzišti prodává firma Meeting Zone. Provedení kampaně vzbuzuje různé reakce i mezi radními Brna-středu, tedy městské části, které kluziště za víc než 10 milionů korun patří. „Mně osobně mercedes nevadí. Nevadí mi žádná reklama tohoto vkusného charakteru,“ řekl místostarosta městské části Martin Schwab (ANO).

„Je to vkusný jak fialový sako s vyhrnutejma rukávama na borcovi s bílejma fuseklema v mokasínech,“ uvedl k mercedesu radní Svatopluk Bartík (za Žít Brno). Víc se k reklamě na kluzišti vyjádřit nechtěl. Pro smlouvu o zajištění reklamy od firmy Meeting zone přitom on sám zvedl ruku, stejně jako všech šest dalších přítomných radních.

Regulovat reklamu by měl nový vizuální manuál

Na Facebooku však Bartík tvrdí, že se postará, aby auto v příštích letech na kluzišti nebylo. Pomoci k tomu má nový vizuální manuál. Na dokumentu pracovala designérka Veronika Rút Nováková, lidé z Národního památkového ústavu nebo městský architekt.

Svatopluk Bartík na svém facebookovém profilu píše, že tak od nové divadelní sezony také zmizí několikaletá výstava ordinérních aut před Mahenovým divadlem, občas expandující před Janáčkovo divadlo a Besední dům.

Zmizet by měla i auta před divadlem

Vedení divadla ale o plánech zatím neví. „Brno-střed s námi samozřejmě nic nekonzultuje. Firma, která vystavuje auta před Mahenovým divadlem, nám rozšiřuje vozovou flotilu,“ řekl ředitel Národního divadla Brno Martin Glaser.

Manuál, který bude řešit reklamu na vozy ale třeba i podobu výloh obchodů v historickém centru města, by měla Rada centrální městské části schvalovat na začátku příštího týdne.

Čtěte více

Publikované v: Regionální        Sdílet

banner

Zanechat vzkaz