banner

List Kronen Zeitung zmanipuloval fotku ze Sýrie

Vídeň - Rakouský bulvární list Kronen Zeitung se omluvil za chybu při fotomontáži, kterou otiskl ve svém sobotním vydání. V případě fotografie muže, který s dítětem v náručí utíká z rozbombardované čtvrti města, šlo o dva spojené obrázky z agentur EPA a Reuters. "I když jsme správně uvedli autorská práva obou snímků, chybělo bohužel upozornění na to, že se jedná o novinářský stylizační prostředek fotomontáže. Za toto opomenutí se omlouváme," napsal pro úterní vydání šéfredaktor listu Christoph Dichand.

Sporného využití koláže si během víkendu všimla mnohá média. Některé komentáře ji označují za "hanebnost", protože úprava měla již tak problematickou část světa čtenářům ukázat v ještě více apokalyptickém kabátě, než ve skutečnosti je.

V Kronen Zeitung ale mají na věc jiný pohled. "Já jen vím, že u toho jsou uvedena dvojí autorská práva, takže věc je přece jasná," citoval portál novináře zahraniční redakce bulvárního listu Christiana Hauensteina, podle něhož bylo uvedení dvou zdrojů fotografie očividným signálem fotomontáže. Hauenstein dodal, že koláž "mohla být jasněji označena", ale že odpovědný kolega pracoval celé čtyři týdny v kuse, takže v takovém případě k chybě může dojít.

Čtěte více

Publikované v: Média        Sdílet

banner

Zanechat vzkaz