banner

Lidlu se opět ztratily kříže. Na jeho reklamu se snesla kritika

Německému obchodnímu řetězci Lidl se v reklamních materiálech v Itálii opět ztratily kříže z kostelů. Starosta obce, kde se kostel nachází, už se obrátil na vedení firmy, hrozí stížností. Podle Lidlu jde o chybu, nikoliv o marketingovou strategii. Už v minulosti ale řetězec vyretušoval kříže z kostelů na řeckém ostrově Santorini.

Fotografie kostela z Dolceacqua se objevila bez křížů v italské pobočce v obci Camporosso v Ligurii.

Lidl na svou obranu v případě italského kostela uvedl, že fotografii obdržel z fotografické databáze. „Nevšimli jsme si, že na fotografii chybějí kříže. V žádném případě se nejedná o marketingovou strategii, ale pouze o nepozornost, za niž se jak našim zákazníkům, tak obyvatelům Dolceacqua omlouváme,“ píše se v tiskové zprávě. Obrázek byl odstraněn a firma se starostovi omluvila.

Potíže s řeckými obrázky

Lidl se kvůli vyretušovaným křížům dostal na přední stránky novin již dříve, začátkem září, když jak přiznal, nechal v rámci svého „řeckého týdne“ odstranit kříže z fotografií kostelů na řeckém ostrově Santorini. Tehdy narazil na odpor v několika evropských zemích včetně České republiky, kde se proti chybějícím kostelním křížům ozval i kardinál Dominik Duka.

„Zatím jde 'jen' o falšování fotografií, ale jsou zde obavy, že zakrátko může odejít k odstraňování skutečných křížů i z kostelů. Naše evropská civilizace je tvořena několika kořeny, řecká demokracie a filozofie je jedním z těch nejdůležitějších. Jejich neznalost, ignorování a potlačování jejich vnějšího výrazu svědčí o prioritách, které mají někteří obchodníci,“ uvedl tehdy Duka v dopise řeckému velvyslanci v Česku s tím, aby dopis přijal jako výraz podpory Řecku a také jako výraz odporu před falšováním dějin a útokem na kulturní dědictví celého lidstva.

Společnost Lidl se i v tomto případě omluvila. Zároveň ale na vysvětlenou uvedla, že jde o součást její obchodní politiky, v níž usiluje o zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna chtěl řetězec tuto zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů brát v potaz.

Lidl je součástí německé maloobchodní skupiny Schwarz. Má obchody v 27 zemích světa. V Česku ve finančním roce 2015/2016, který skončil koncem února, vykázal rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy korun, meziročně o 55 procent více. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 38,3 miliardy korun.

Čtěte více

Publikované v: Svět        Sdílet

banner

Zanechat vzkaz