banner

Brněnské hlavní nádraží je opět v provozu. Za rok bude výluka ještě větší

Cestující v Brně po třech měsících zase využívají hlavní vlakové nádraží. Skončila oprava pražského viaduktu, který spojuje hlavní nádraží s Židenicemi, a oprava čtvrtého nástupiště. Do klíčového uzlu se vrátilo přes 50 procent vlaků, jež musely jezdit odklonem přes dolní nádraží, nebo končily v Králově Poli a v Židenicích. Správa železniční dopravní cesty za letní opravy utratila 170 milionů korun.

Vlaky na brněnském hlavním nádraží už zase jezdí podle jízdního řádu. Tříměsíční výluka skončila v neděli v devět hodin večer. Opravy pražského viaduktu omezily v létě vlaky ze směrů od Havlíčkova Brodu a od České Třebové. „Cílem však nebylo zlepšení technických parametrů, ale prodloužení životnosti. Odstranili jsme koleje a štěrk až po úroveň izolace a bylo potřeba sanovat horní části odkrytých kleneb. Znovu jsme položili koleje, udělali nové trakční vedení a položili kabelové trasy,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Čtvrté nástupiště je teď v podobě, jakou dostala loni druhé a třetí nástupiště. Nová dlažba je výše, aby se snáze nastupovalo do vlaku. Nová je také střecha a informační systém. Na hlavní nádraží se tak vrátily desítky tisíc cestujících, kteří jím denně projdou. „Zhruba 60 procent lidí využívalo dolní nádraží a 40 procent židenické,“ uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Chystají se další, ještě náročnější opravy a masivnější výluka

Dopravci, SŽDC i město si letos mohli vyzkoušet, jak bude vypadat masivnější výluka hlavního nádraží v letech 2018 a 2019. Za 2,5 miliardy korun se musí zrekonstruovat sdělovací a zabezpečovací zařízení a také mosty přes ulice Hybešovu a Křídlovickou, aby se udržela životaschopnost nádraží bez ohledu na jeho budoucí polohu.

Příští rok se počítá s tím, že vlaky od Třebíče a Moravských Bránic budou jezdit šest měsíců na dolní nádraží a celý rok 2019 nebude možné jezdit na hlavní nádraží od Břeclavi, Vyškova a Slavkova. „Společně se SŽDC už nyní pracujeme na výlukových opatřeních, aby byla regionální i dálková doprava zasažená co nejméně,“ řekla Monika Bezuchová.

Zároveň chystají pro cestující větší komfort na dolním nádraží, kde byl letos problém jak s toaletami, tak s občerstvením v horkých dnech a také s nedostatečnou kapacitou krytého stání v případě horkých či deštivých dní.

Čtěte více

Publikované v: Regionální        Sdílet

banner

Zanechat vzkaz